Irish Beerfinder
News
Top Doc explains alcohol, heart disease and health benefits
"Study after study after study" -- now "over 100 of them" -- show moderate drinkers "less likely to have heart attacks" and "less likely to die from them," Dr. Arthur Klatsky told Brewers Assn this morning. Dr Klatsky is pioneer alcohol and health researcher who did some of most important studies on moderate drinking and reduced risk of coronary artery disease.
Results of those 100+ studies are "remarkably unanimous" from "all kinds of populations." The mechanism is also "pretty well established": alcohol raises HDL (good cholesterol), which Dr Klatsky says "explains 50% of benefit." It's alcohol itself that "provides most of benefit." Benefits of antioxidants (in wine) are "not proven" and "wonder" substance resveratrol would have to be consumed in doses that amount to "500 liters of red wine a day."
To read the full article by Charlie Papazian for the Beer Examiner on April 29, 9:19am click here.
Enjoy this post? Share it with others.